
Již potřetí se vracíme k tématu pořadu Svět podle Michaela, a to zejména s ohledem na diskusi, která se rozeběhla okolo pozastavení vysílání tohoto pořadu. Jsou min. 2 různé pohledy na problém k diskusi. Ve stručnosti k tomu sdělujeme následující:
1) Pozastavení vysílání repríz pořadu (opakované výzvy RRTV)
2) Budoucnost vysílání pořadu, jeho forma, možnosti financování.
Více k tématu hledání sponzora - viz níže>>
V diskusích se často míchá několik věcí najednou a proto jsme se rozhodli napsat tento příspěvek a rozdělit celý "problém" na 2 výše uvedené základní části.
Jistě všichni víte, že nejen naše rádio, ale i ostatní komerční rádia, neřku-li komerční televize, chtějí ke každému projektu (pořadu) reklamního partnera (sponzora). Jednoduše proto, že komerční subjekty jsou financovány toliko z příjmů ze reklamu. Když se třeba na nějaké TV stanici nějakému novému pořadu nepodaří získat sledovanost (a tím reklamní inzerenty), bývá velmi rychle stažen z vysílání a nahrazen nějakým atraktivnějším pořadem (TV stanice k tomu mají přesné měřící metody, rádia zatím nikoliv).
A tak asi není divu, že i naše rádio aktuálně hledá sponzora, mecenáše, nebo jak chcete, který by podpořil finančně do budoucnosti existenci (nejen) tohoto pořadu, nejsme v tomto případě žádnou výjimkou (sledovanost pořadu by asi byla, sponzor, reklamní klient ale schází).
Tuto úvahu zde píšeme hlavně z důvodu, že se někteří posluchači diví, né-li žasnou, jak to vlastně je. Jednoduše naše rádio není schopno ze svého, bez reklamního sponzora žádný pořad dlouhodobě finančně udržet ve vysílání.
Naši výzvu, kterou máme na našich www stránkách cca. od konce července, vyslyšeli již 2 posluchači a zaslali nám do rádia celkem 1.500,- Kč. Za to jim velmi děkujeme, ale asi tušíte správně, že to asi úplně nestačí. Podaří se získat pravidelného sponzora?
Věříme ale, že se nakonec nějaký způsob financování najde a pořad Majkla Ví se vrátí zpět na vlny Radia COLOR.